Wednesday, March 10, 2010

MANUSIA KEJAM!

Selepas Negara digemparkan dengan berita bunuh ayah kandung satu ketika dulu, timbul pula berita bunuh teman wanita akibat cemburu dan banyak lagi berita-berita bunuh yang mengemparkan Negara sehinggakan kita sudah menjadi biasa dengan berita bunuh.
Tidak cukup dengan itu,kejadian bunuh yang melibatkan bayi juga sudah penat kita dengari. Terbaru, kes dera anak yang berusia 3 tahun sehingga mati oleh teman lelaki ibu dan kes buang bayi dalam mangkuk tandas sehingga dipercayai remuk tulang bayi tersebut.

Manusia hari ini sudah semakin kejam. Mereka sudah tidak kenal erti haram atau halal dalam kehidupan. Terpengaruh dengan nafsu serakah sehingga bersifat seperti syaitan. Membunuh merupakan perkara biasa pada mereka asalkan hati mereka puas melampiaskan marah.

Sampai bila perkara ini akan terus berlaku? Tidak cukup ketatkah undang-undang Negara kita atau ini adalah petanda akhir zaman? Manusia berkelakuan seperti syaitan?
Apakah tindakan yang akan diambil? Memberi peluang kedua untuk menginsafi atau mereka juga patut dihukum bunuh?

Manusia akhir zaman, semakin hari semakin hilang akal, sudah tiada perasaan kasihan atau sayang malah menjadi semakin kejam!

No comments:

Post a Comment